ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Διορθώσεις αναρτήσεων

Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές επιχειρούν να προσφέρουν επιλογές ως προς το πώς μπορούμε να καθορίσουμε κανόνες για την online διόρθωση των λαθών:

Καταρχήν όλα τα digital media πρέπει να υιοθετήσουν το CTA «correction button». Αυτό θα επιτρέψει στους χρήστες να συστήσουν διορθώσεις και θα ενισχύσει τους δεσμούς του Μέσου με το κοινό.

Η όποια διόρθωση ανάρτησης συστήνεται ιδανικά να γίνεται σε νέο post με εμφανές στον τίτλο ότι πρόκειται για διόρθωση. Το διορθωμένο post πρέπει να είναι αναλυτικό σε ότι αφορά το λάθος δημοσίευμα ενώ και στα δυο πρέπει να ενταχθούν links στην αρχή και το τέλος του κειμένου. Πρέπει δε, να τηρείται η ίδια κατηγοριοποίηση, στο ίδιο πεδίο ανάρτησης και τα ίδια keywords και tags. Σε κάθε περίπτωση η διόρθωση πρέπει να είναι έντιμη και γενναιόδωρη και να δείχνει την ισχύ του το Μέσο, παραδεχόμενο το λάθος.

Όσον αφορά σε άλλες πλατφόρμες διαδικτυακών ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων ψηφιακών ειδήσεων, του twitter, του Facebook, των προσωπικών ιστολογίων και άλλων:

Όταν οι δημοσιογράφοι κάνουν λάθη σε tweets, τα οποία μπορούν να διορθωθούν, έχουν τη δυνατότητα να σβήσουν απλώς το συγκεκριμένο tweet, αλλά η μέθοδος αυτή δεν αναγνωρίζει το λάθος και αφήνει ένα κομμάτι παραπληροφόρησης δίχως διόρθωση, επιτρέποντάς του να διαχέεται.

Πώς, όμως, μπορούμε να σταματήσουμε τη διασπορά λανθασμένων πληροφοριών; Ο Σίλβερμαν προτείνει οι ειδησεογραφικοί Οργανισμοί και οι δημοσιογράφοι να προσπαθούν ώστε να διασπείρουν τη διόρθωση στις ίδιες πλατφόρμες, όπου διαμοιράστηκαν ο αρχικός υπερσύνδεσμος ή/και το αρχικό περιεχόμενο.

Η τεχνική αυτή βοηθά στη διασπορά της διόρθωσης και στην ορθή πληροφόρηση. Οι δημοσιογράφοι φέρουν την ευθύνη ως προς το τι δημοσιεύουν και αυτό περιλαμβάνει ακόμη και το να βοηθούν το κοινό να αντιλαμβάνεται τις οποίες συνακόλουθες διορθώσεις.

Όταν υπάρχει ένα λάθος σε ένα κείμενο στο site και διορθώνεται, χρειάζεται να μπει μια σημείωση ότι το κείμενο διορθώθηκε. Ο Σίλβερμαν προτείνει η διόρθωση να επισημαίνεται εφόσον το αρχικό λάθος ήταν ένα πραγματολογικό σφάλμα ή εάν δημιούργησε ένα επίπεδο σύγχυσης στον αναγνώστη σε τέτοιο βαθμό, ώστε να απαιτείται η αποσαφήνισή του. Αυτός ο τρόπος βοηθά στο να δείχνει η Σύνταξη τη δέσμευσή της ως προς την ακρίβεια και την ευθύνη απέναντι στο κοινό και βοηθά στο χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης με αυτό.

Το αναληθές ή το παραπλανητικό υλικό πρέπει να διορθώνεται με υλικό μεγαλύτερου ή ίσου αποτελέσματος, χωρίς να υιοθετεί στάση άμυνας στην κριτική. Η διόρθωση πρέπει να γίνεται κατά έναν αποτελεσματικό και έγκαιρο τρόπο, ώστε να μην ενισχύει το λανθασμένο υλικό.

Μια διόρθωση χρειάζεται να είναι ξεκάθαρη ως προς το τι καλείται να διορθώσει, αλλά θα πρέπει να είναι και συνοπτική και να μην επαναλαμβάνει επί μακρόν υλικό λανθασμένο ή παραπλανητικό.

Συμπερασματικά:

Ο χρόνος για να σκεφτεί κανείς κανόνες διόρθωσης, είτε σε θεσμικό είτε προσωπικό επίπεδο, πρέπει να προηγείται της διάπραξης ενός σημαντικού λάθος.

Θα πρέπει να λαμβάνεται κάθε δυνατή φροντίδα ώστε να αποφεύγονται τα λάθη, αλλά το να θέτει κανείς σε εφαρμογή ένα σταθερό πλαίσιο κανόνων μπορεί να βοηθήσει στο χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης και να βοηθήσει τους δημοσιογράφους να νιώσουν καλύτερα για την εργασία τους.

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ

Συμπληρώστε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για να γίνετε μέλος της ΕΝ.Ε.Δ