ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Οικονομικά συμφέροντα εργαζομένων

Πρακτικές 

  • Ο δημοσιογράφος σε πολλές περιπτώσεις είναι ένας εξειδικευμένος κοινωνός και αυτή του η εξειδίκευση τον καθιστά συχνά ανεξάρτητο απέναντι στον εκδότη, πολλές φορές δε και απέναντι στο Μέσο. Ταυτοχρόνως δε, τον καθιστά εξαρτημένο από την «πηγή». Όταν αυτό μεταφράζεται σε «οικονομική πηγή», τότε η αξιοπιστία και η αμεροληψία της είδησης που δημοσιεύει αμφισβητείται ακόμα και από τους ίδιους τους συνεργάτες του. 
  • Ο δημοσιογράφος έχει προσωπική ζωή, τα ενδιαφέροντά του, τις πεποιθήσεις και τα χόμπι του. Εξίσου φυσιολογικά ο δημοσιογράφος πρέπει να διατηρήσει την υπόληψή του, αποφεύγοντας κατά την εξάσκηση του 
λειτουργήματός του κάθε σύγκρουση συμφερόντων. 
  • Κάθε στοιχείο ιδιαίτερου οικονομικού συμφέροντος του δημοσιογράφου οικονομικού ρεπορτάζ ή των συγγενών του πρέπει να γνωστοποιείται στη διεύθυνση του Ειδησεογραφικού Οργανισμού. 
  • Όπως αναφέρουν οι Κώδικες Δεοντολογίας των Washington Post και Guardian: «Οι δημοσιογράφοι πρέπει να καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για το κοινό τους, να αποφεύγουν κάθε ατόπημα, να επιτελούν ενημερωτική εργασία, χωρίς να κατασκευάζουν ειδήσεις». Αν υπάρχει αμφιβολία, ο εργαζόμενος πρέπει να προσφύγει στην προϊστάμενη αρχή του τμήματός του. 
  • Το Μέσο δύναται να επιβάλει περιορισμούς στη δημοσιογραφική αρθρογραφία ενός οικονομικού συντάκτη, ο οποίος κάνει έρευνα πάνω σε μετοχές και μερίσματα κεφαλαίων, για τα οποία έχουν ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή τα μέλη της οικογενείας του δημοσιογράφου και ο τελευταίος δεν έχει κάνει γνωστή στο Μέσο που δουλεύει αυτή τη «σχέση».
  • Ο οικονομικός ρεπόρτερ φροντίζει να μην κοινοποιεί ανακριβείς πληροφορίες και στοιχεία, και να κάνει σαφές στο άρθρο του σε ποια σημεία μιλάει με γεγονότα, σε ποια με υποθέσεις και σε ποια με εικασίες.

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ

Συμπληρώστε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για να γίνετε μέλος της ΕΝ.Ε.Δ